Wat kan een Data Management Service voor jouw bedrijf betekenen?
Online productinformatie is een belangrijk onderdeel van de algehele marketingstrategie. Het is een manier om klanten te informeren over nieuwe producten en aanbiedingen, maar ook om hen te laten weten waar ze deze kunnen vinden. Een goede online aanwezigheid kan ervoor zorgen dat klanten niet alleen meer te weten komen over het bedrijf en de producten, maar ook dat zij deze makkelijker kunnen bestellen of afhalen.
Online productinformatie is een must voor elk bedrijf dat zich richt op het verkopen van producten en/of diensten. Het is een manier om uw klanten gemakkelijk toegang te geven tot alle relevante informatie over uw producten of diensten, zodat zij een weloverwogen aankoopbeslissing kunnen nemen. Daarnaast is online productinformatie ook een uitstekende manier om uw bedrijf online te promoten en meer bezoekers naar uw website of webwinkel te trekken. Maar hoe kun je productinformatie eenvoudig en zorgvuldig synchroniseren? Steeds vaker wordt er gebruikt gemaakt van een Data Management Service van World of Content, en dat is niet zonder reden. In deze blog bespreken we hoe het werkt, en wat het voor jouw bedrijf kan betekenen.
Wat kan Data Management Service voor jouw bedrijf betekenen?
In het digitale tijdperk is het gemakkelijker dan ooit om online te winkelen. Dit betekent dat steeds meer mensen informatie opzoeken over producten voordat ze deze aanschaffen. Bedrijven die niet online zichtbaar zijn, lopen dus heel wat klanten mis. Om potentiële klanten naar je toe te trekken is het dus belangrijk dat je online aanwezig bent. Zorg ervoor dat je website optimaal gebruiksvriendelijk is en voorzien is van alle relevante informatie over jouw bedrijf en producten.
De Data Management Service van World of Content wordt steeds vaker door bedrijven gebruikt. Bedrijven kunnen namelijk eenvoudig en snel productinformatie synchroniseren. Productinformatie kan worden gesynchroniseerd met alle GDSN Datapools en landen in de wereld. Logistieke informatie als etiketinformatie wordt vastgelegd volgens de GS1 standaarden.
Wat is Product Experience Management?
De meeste bedrijven beschikken inmiddels wel over een website, maar vaak is deze niet optimaal ingericht voor het verkopen van producten. Het is dan ook belangrijk om na te denken over hoe de onlineproductinformatie wordt aangeboden. Met Product Experience Management, ofwel PXM, kun je wereldwijde e-commerce activiteiten stroomlijnen. Dit kun je doen aan een PXM platform van World of Content. Met dit platform kun je als bedrijf het maximale uit online verkoop halen. Dit doe je aan de hand van geoptimaliseerde product content op alle gewenste kanalen.